Tiananmen: World vs China

Tiananmen Square Search Google.cn

Tiananmen Square Search Google.com

Ο Kostis από το music-server.co.uk έκανε ένα πολύ ωραίο σχόλιο, και είπα να σας επιστήσω την προσοχή. Είχαμε αναφέρει πως η Google ενέδωσε στη λογοκρισία της Κινέζικης κυβέρνησης, όμως δεν ήξερα πως και ‘μεις από τον έξω κόσμο μπορούμε να δούμε τι προσφέρει το Google.cn.

Συγκρίνετε λοιπόν.
http://images.google.com/images?q=tiananmen
http://images.google.cn/images?q=tiananmen

Τραγικό;

17 Responses to “Tiananmen: World vs China”


  1. 1 Costis Jan 29th, 2006 at 6:16 am

    Παίδες, εγώ δεν πείστηκα ακόμα ότι παίζει λογοκρισία στο google..

    Tο google απλά κάνει random walks και κάνει rank τις σελίδες ανάλογα με το πόσο συχνά βρέθηκαν/πόσοι δείχνουν σε αυτές/πόσο σχετικές τις βρίσκει κοκ.

    Aν κοιτάξετε στην 5 σελίδα των αποτελεσμάτων του κινέζικου google θα βρείτε την επίμαχη φωτογραφία..δηλαδή δεν κόπηκε..

    Νομίζω το rank της είναι χαμηλά επειδή το query ήταν στα αγγλικά..αυτό φαίνεται και από τον συνολικό αριθμό των σελίδων αποτελεσμάτων που είναι μόνο 10..σε αντίθεση με τα αγγλικά που ήταν πολλά..

    η μόνη παρατήρηση που κάνω είναι ότι τα results είναι όλα από κινέζικα sites..αλλά αυτό ισχύει π.χ. και αν γράψει κανείς “bicycle”…

  2. 2 Kostis Jan 29th, 2006 at 6:33 am

    Χμμ, όντως η φωτογραφία υπάρχει στην πέμπτη σελίδα. Το ερώτημα είναι κατά πόσο θα μείνει εκεί…

    Όχι πάντως σοβαρά, η Google το έχει παραδεχθεί πως λογοκρίνει στην Κίνα. Βλέπεις, το internet λογοκρίνεται ούτως ή άλλως. Μέχρι πρότινος το Google σέρβιρε σελίδες στις οποίες αν προσπαθούσες να πας μέσα από την Κίνα, δε γινότανε, σου έβγαζε error.

    Κυρίως, πήγαινε αργά (δεν καταλαβαίνω ακριβώς γιατί, αλλά συνέβαινε). Το ότι πήγαινε αργά και έβγαζε άχρηστα για τους Κινέζους πράγματα σήμαινε πως ο κόσμος προτιμούσε να χρησιμοποιεί άλλα search. Οπότε η Google έχανε όλη την Κινέζικη αγορά, η οποία είναι ήδη πολύ σημαντική και θα γίνει ακόμα πιο σημαντικά. Hence google.cn.

    Εν μέρει, φυσικά, έχεις δίκιο. Η Google δε λογοκρίνει η ίδια—σιγά μην καθόταν να κάνει κάτι τέτοιο, ούτως ή άλλως. Αυτό που κάνει είναι πως δέχεται τη λογοκρισία της κυβέρνησης, και κάνει spider για τους Κινέζους μόνο τις σελίδες που εγκρίνει η κυβέρνηση τους, με τη δικιά τους λογοκρισία, όσο αργά ή γρήγορα κινείται αυτή.

  3. 3 Costis Jan 29th, 2006 at 7:18 am

    Διαβάζοντας και τα άλλα posts σχετικά με το θέμα θα συμφωνήσω..αφού μάλιστα το έχει παραδεχτεί και η ίδια η google..ας δούμε πόσο θα τους πάρει να βρουν την εικόνα αυτού του Κινέζου blogger..

    ας ελπίσουμε πάντως το φαινόμενο αυτό να μην γενικευτεί με λογοκρισία από τους ISP..

    το ίντερνετ είναι ίσως το μόνο βήμα όπου σίγουρα μπορεί κανείς να δημοσιεύσει ελεύθερα τις απόψεις του..

  4. 4 Kostis Jan 29th, 2006 at 7:19 am

    Δυστυχώς όχι παντού…

  5. 5 libertarian Jan 29th, 2006 at 10:27 am

    Δυστυχώς οι isp στην Κίνα έχουν λογοκριτές εδώ και χρόνια (από την γέννηση του δικτύου στην χώρα αυτή). Καλύτερα που το google ενέδωσε αν δεν το έκανε η μηχανή αναζήτησης που έχει τα σκίπτρα σήμερα εκεί ειναι κινεζική που σημαίνει ότι δεν θα υπήρχε δυνατότητα αργότερα να αλλάξει πολιτική. Το google αυτήν την στιγμή είναι αδύναμο μπροστά στην κινέζικη κυβέρνηση, αυτοί έχουν τα όπλα, το google μονάχα την εξωτερική αγορά. Αν κυριαρχήσει και στην κινεζική να δείτε μετά αν θα βάζει το ίδιο τους όρους ή όχι. Η δύναμη που θα έχει αποκτήσει από την εσωτερική δύναμη θα είναι μεγαλύτερη από τα όπλα τους. Αν σταματήσει την λογοκρισία τότε και παν να το διώξουν θα γίνει χαμός. Ήδη με την λογοκρισία στο wikipedia γίνεται ένας ψιλοχαμός στα πανεπιστήμια της Κίνας. Φανταστείτε τι θα γίνει όταν θα είναι εκατομμύρια οι χρήστες του google και η κυβέρνηση πάει να το κλείσει… έχω πίστη στο μέλλον ;-) Η Κίνα θα αναγκαστεί να γίνει δημοκρατική λόγω της οικονομικής ανάπτυξης και της μεσαίας τάξης που δημιουργήται από την διαδικασία της παγκοσμιοποίησης.

  6. 6 libertarian Jan 29th, 2006 at 10:28 am

    εσωτερική δύναμη = εσωτερική αγορά :-)

  7. 7 libertarian Jan 29th, 2006 at 10:45 am

    to link se kanei redirect sto com.
    dokimaste ayto: http://images.google.cn/images?q=%22tiananmen&hl=zh-CN

  8. 8 bizwriter Jan 29th, 2006 at 1:13 pm

    Κυρίως, πήγαινε αργά (δεν καταλαβαίνω ακριβώς γιατί, αλλά συνέβαινε).

    Πιθανόν διότι οι χρήστες έπρεπε να “ξεπεράσουν” το firewall της κινεζικής κυβέρνησης. Με την κίνησή της αυτή η Google θα μπορέσει να εγκαταστήσει servers στην Κίνα, πράγμα καλό γι’ αυτήν αφενός αλλά και για τους Κινέζους χρήστες αφετέρου. Συμφωνώ με τον libertarian ότι αργά ή γρήγορα η Κίνα θα εκδημοκρατιστεί λόγω της οικονομικής ανάπτυξης και της μεσαίας τάξης που δημιουργείται χάρη στην παγκοσμιοποίηση.

  9. 9 Νικόλας Jan 29th, 2006 at 8:04 pm

    Το πρόβλημα που έθιξε ο Κωστής δεν είναι αν η Κίνα θα εκδημοκρατιστεί. Το πρόβλημα που έθιξε είναι αν θα φιλελευθεροποιηθεί, αν θα επιτρέψει απρόσκοπτη την ελευθερία του λόγου. Οι έννοιες δημοκρατία και ελευθερία δεν είναι καν συνώνυμες.

  10. 10 Kostis Jan 29th, 2006 at 8:30 pm

    Πράγματι εγώ για φιλελευθερισμό μιλούσα, αν και ο libertarian έχει σίγουρα κάποιο δίκιο. Όντως μπορεί και μακάρι να γίνουν τα πράγματα όπως τα προβλέπει.

    Πρέπει να ομολογήσω πως όταν πρωτοδιάβασα το σχόλιο μου φάνηκε απολύτως λογικό. Πως, δηλαδή, μάλλον δεν αποκλείεται και να γίνουν τα πράγματα όπως λέει. (Με μια παρένθεση βέβαια. H Google δεν το κάνει για να μπορέσει να πολεμήσει το σύστημα εκ των έσω όταν θα έχει τη δύναμη. Έλεος. Το κάνει 100% για να μη χάσει 1billion+ Κινέζους και τη μεγαλύτερη ανεπτυσόμενη αγορά του κόσμου, and to hell with civil rights. Do no evil. Right.)

    Μετά όμως άρχισα να σκέφτομαι για κανά δυό ταινίες που είδα χθες και προχθές, μια Γαλλική του ‘60 και μια Αφρικανική του ‘05. Και στις δύο, μα κυρίως στην Αφρικανική, μου έκανε εντύπωση πόσο δύσκολο είναι να φανταστούμε πόσο διαφορετική μπορεί να είναι η ζωή αλλού. Θα ποστάρω about this λίγο αργότερα μάλλον.

  11. 11 cosmix Jan 29th, 2006 at 8:53 pm

    Συμφωνώ με τον Νικόλα στο παραπάνω.

    Αυτό που φοβάμαι, είναι οι συνέπειες αυτής της κίνησης για τον υπόλοιπο κόσμο.

    Ας εξηγηθώ: Η ‘συνήθης ερώτηση’, που αφαιρέθη πρόσφατα από τις σελίδες υποστήριξης του Google, δεν περιοριζόταν στην Κινέζικη έκδοση της μηχανής. Ήταν στα Αγγλικά, και βρισκόταν στην αμερικάνικη έκδοση του Google…

  12. 12 Azrai Jan 30th, 2006 at 6:53 pm

    Η ελευθερία δεν είναι προυπόθεση της δημοκρατίας και δεν εμπεριέχεται σε αυτήν;

  13. 13 Νικόλας Jan 31st, 2006 at 1:29 am

    Όχι απαραίτητα. Δές εδώ: http://blog.theorein.org/?p=40

  14. 14 Azrai Jan 31st, 2006 at 2:40 am

    Απάντησα εκεί.

  15. 15 Kostis Jan 31st, 2006 at 4:19 am

    Update gia to filtering tou Google.cn. An kapoios grapsei “Tiananmen” me to T kefalaio, ta search results einai idia me to Google.com. Weird?

    http://images.google.cn/images?q=Tiananmen
    http://images.google.cn/images?q=tiananmen

    :)

  1. 1 Σπιτάκι » Blog Archive » Alito, Bush, Blair, Muhammad, Sharon, Censorship, Google Pingback on Feb 2nd, 2006 at 12:15 am
  2. 2 Open It Now » Blog Archive » Ο χορός των ωτακουστών Pingback on Mar 18th, 2006 at 11:08 am

Leave a Reply